נישואים חד מיניים

סוגיית ההכרה בנישואין חד מיניים נחשבת לסוגייה מאוד רגישה בעלת פוטנציאל נפיצות גדול מאוד ולא אחת רשויות החוק והמשפט נדרשות לה בהיבטיה השונים. נישואין חד מיניים נכללים בהגדרת פסולי החיתון שאין להם אפשרות להינשא בישראל ולהירשם כנשואים במסגרת החוק.

נישואין חד מיניים – מה הם?

עולם הזוגיות כיום שונה מאוד מעולם הזוגיות המסורתי. בעוד שעולם הזוגיות המסורתי מבוסס על קשר מונוגמי בין גבר לאישה המתחייבים זה לזה, עולם הזוגיות כיום גמיש הרבה יותר ומכיל בתוכו אפשרויות נוספות. אחת מהאפשרויות שהתווספו לארסנל הזוגיות הינה של נישואין חד מיניים. בעולם המערבי נדמה כאילו אפשרות זו הייתה קיימת מאז ומתמיד בשל נפוצותה הרבה אך למעשה מדובר על אפשרות של לא יותר מכמה עשרות השנים האחרונות. עד לפני כמה עשרות שנים לא הייתה קיימת אפשרות לרישום נישואין חד מיניים בשום מקום בעולם. שני גברים או שתי נשים יכולים להחליט כי הם מקיימים ביניהם קשר זוגי מחייב על כל המשתמע מכך.

היבטים משפטיים בנישואין חד מיניים:

ישנן מספר סוגיות משפטיות הנוגעות לנישואין חד מיניים. ישנה הסוגיה המשפטית הנוגעת לכל סוגי הנישואין האזרחיים, הן מבחינת חלוקת הרכוש בין בני הזוג, הן מבחינת מחויבות הורית כלפי הילדים והן מבחינת המחויבות של בני הזוג זה לזה. סוגיה נוספת ומשמעותית מאוד בנישואין חד מיניים נוגעת לרצון להביא ילדים לעולם. קשר חד מיני מחייב פניה לגורם שלישי על מנת לממש ולהוציא אל הפועל את רעיון ההורות. כאשר מדובר בקשר בין שני גברים יש צורך באם פונדקאית, וכאשר מדובר בקשר בין שתי נשים יש צורך בתרומת זרע. לסיטואציה זו ישנן השלכות משפטיות וכלכליות על מידת המחויבות של בני הזוג כלפי הילד וכלפי הגורם הנוסף המעורב בהליך.

אתם בני זוג במערכת זוגית חד מינית? מעוניינים להינשא בנישואים חד מיניים? מוזמנים לפנות אלינו למשרד עורכי דין ניצה כהן לקבל את כל המידע המשפטי הדרוש לכם. נסביר לכם את כל ההיבטים המשפטיים הכרוכים בנישואין חד מיניים, ננסח יחד איתכם מזכר הבנות בעל תוקף משפטי הנוגע לכל הסוגיות המשפטיות וכלכליות הנגזרות מהקשר ונלווה אתכם לכל אורך הדרך. מוזמנים לפנות אלינו למשרד עורכי דין ניצה כהן ולקבל את המענה המקצועי ביותר.