עו"ד לנישואים אזרחיים

נישואים אזרחיים והכרת המדינה בהם נחשבים לסוגיה נפיצה במיוחד בחברה הישראלית ובבית המחוקקים. בישראל, הגוף האחראי על רישום נישואין וגירושין הינו הרבנות הראשית בלבד ובהתאם לכך ישנן מספר הגבלות דתיות על רישום סוגים שונים של אנשים כנשואים. מפאת כך, זוגות הנחשבים לפסולי חיתון ומעוניינים להינשא עושים זאת בהליך של נישואים אזרחיים.

מהם נישואים אזרחיים?

הגדרתם של נישואין בין בני זוג הינה יצירת קשר מחייב בין שני אנשים המעוניינים לקשור את גורלם זה בזה ולהתחייב זה לזה. מבחינת נהלי הרבנות הראשית בישראל שהיא נחשבת לגוף היחיד האחראי על מתן אישורי נישואין בישראל מבחינה חוקית ישנם מספר כללים המחייבים כל זוג הרוצה להינשא. הזוג חייב להוכיח כי כל אחד מבני הזוג הינו בן לאמא יהודיה, שהוא לא נולד מפסולי חיתון, שאין ביניהם קרבה משפחתית מסוגי קרבה האסורים לחיתון על פי ההלכה היהודית ושמדובר בבני זוג שאינם בני אותו מין. בכל מקרה אחר בו ישנה חריגה מאחד מהכללים המוזכרים הרבנות אינה מאשרת את הנישואין ובני הזוג לא יוכלו להירשם כנשואים.

למי מיועד הפתרון של נישואים אזרחיים?

כאמור, המדינה אינה מכירה בנישואים אזרחיים בשל כך שנישואין אלה אינם מאושרים על ידי הרבנות. רשויות המדינה מוכנות להכיר בנישואין אזרחיים אך ורק כאשר הרישום לאותם נישואין מתרחש מחוץ לגבולות המדינה ונרשם לאחר מכן בישראל. פתרון זה הינו מחויב המציאות כאשר מדובר בפסולי חיתון, והוא נתון לבחירה לבני זוג שרשאים להינשא בדרך הרגילה אך מעדיפים להינשא בנישואין אזרחיים.

עורכת דין לנישואין אזרחיים – תפקידים:

בני זוג המעוניינים להינשא בנישואין אזרחיים ולעגן את הקשר ביניהם בצורה מחייבת צריכים לעשות ביניהם מספר הסכמים באישור עורך דין. בני הזוג חותמים על הסכם רכוש שבו הם מעגנים את זכויותיהם ברכוש המשותף, את מחויבותם המשותפת כלפי הילדים שיוולדו להם וכל נתון המחייב הסכמה ביניהם. הדברים מקבלים תוקף לאחר חתימה אצל עו״ד לנישואין אזרחיים.

מעוניינים להתחתן בראש שקט? מוזמנים לפנות אלינו: ניצה כהן – עורכת דין לנישואים אזרחיים. אצלנו תוכלו לערוך חוזה הסכמות מקיף שייתן לכם מענה לכל סוגיה מהותית הדורשת הסכמות בין בני זוג. עורך דין לנישואין אזרחיים עם מענה מלא ומקיף זה אנחנו, מוזמנים לפנות