עו"ד לענייני אפוטרופסות

על עו"ד לענייני אפוטרופסות

עו"ד לענייני אפוטרופסות עוסק בתחום המורכב של מינוי אפוטרופסות לגוף או לרכוש. במקרים רבים המינוי נדרש עבור טיפול בקשיש שאינו במצב לקבל החלטות כלכליות או רפואיות עקב מצבו המנטלי. עו"ד לענייני אפוטרופסות יכול להידרש גם במקרים של צעירים שנפגעו מבחינה בריאותית ועקב מצבם הרפואי, אינם יכולים לקבל החלטות מהותיות בעצמם. גם לקטינים יכול להיות ממונה אפוטרופוס בהינתן מצבים משפחתיים מורכבים.

מצבים בריאותיים מורכבים

אנשים רבים פונים לשירותי הצהרת עו"ד ייפוי כוח מתמשך מכיוון שהם חוששים להגיע למצב בו הם אינם יכולים לקבל החלטות בהתאם לתפיסת עולמם. הצהרת עו"ד ייפוי כוח מתמשך יש תוקף משפטי שמסמיך את מיופה הכוח לקבל את ההחלטות באופן כוללני או בהגבלה לתחום מסוים. כשמדובר על עו"ד ייפוי כוח מתמשך מומלץ לעשות זאת עם משרד מנוסה וותיק, בהתאם לרצונותיו של מייפה הכוח. ייפוי הכוח צריך להיערך על ידי, עו"ד ייפוי כוח מתמשך, אשר אין לו כל עניין אישי, מלבד שכר הטרחה עבור עבודתו. על עו"ד לענייני אפוטרופסות שממונה כמיופה כוח, מוטלת החובה לעבור הכשרה מקצועית של האפוטרופוס הכללי בתחום. את ייפויי הכוח צריך להפקיד אצל האפוטרופוס הכללי בהתאם לנהלי משרד המשפטים. הפעלת ייפוי כוח מתמשך נעשית כאשר התרחשו האירועים או המצבים להם הוא נדרש בהצהרה.

מינוי אפוטרופוס

מינוי אפוטרופוס לגוף ולרכוש הוא הליך מורכב עקב הפגיעה בזכויות בסיסיות שבבסיס המינוי. כדאי להיוועץ לגבי מידת ההצדקה של הפגיעה בזכויות עם עו"ד אפוטרופסות המתמחה בתחום. בהתאם לפסיקה של בית המשפט העליון, המצבים בהם תוגבל כשרותו של אדם לביצוע פעולות משפטיות, הינם כאלה, בהם כושר שיפוטו נפגם, עד כדי כך שהחברה רואה צורך להגן עליו מפני עצמו ומפני הזולת. מינוי אפוטרופוס יכול במקרים רבים להוביל לסכסוכים משפחתיים. מקרים רבים מגיעים לבתי המשפט להתדיינות, כאשר הצדדים לעיתים מיוצגים באמצעות עו"ד לענייני אפוטרופסות או אף מייצגים את עצמם. כשבית המשפט בוחן בהליכים השונים, מחלוקות בין בני המשפחה לגבי מינוי אפוטרופוס, הוא נדרש לפסוק בהם, בהתאם להוראות חוק הכשרות המשפטית, שקובע כיבית המשפט ימנה לאפוטרופוס, את מי שנראה לו בנסיבות העניין בתור המתאים ביותר לטובת החסוי.

עו"ד לענייני אפוטרופסות באזור חיפה והצפון

 אם אתם זקוקים למידע נוסף לגבי, הפעלת ייפוי כוח מתמשך פנו לייעוץ והכוונה של עו"ד אפוטרופסות ניצה כהן. משרדה מתמחה בתחום ומכיר את החקיקה והפסיקה בנושא לעומק. משרד עורכת הדין ניצה כהן ממוקם בחיפה ונותן שירות משפטי ברמה הגבוהה ביותר לאזור הצפון כולו.