צוואות וירושות

החשיבות של ייעוץ משפטי לגבי ירושות וצוואות

בתיקי צוואות וירושות ישנה חשיבות גדולה לאיסוף המידע שנעשה על ידי עו"ד ירושות וצוואות, עוד לפני הגשת הבקשה לרשם הירושות. המידע שנאסף על ידי העורך דין יכול במידה רבה להשפיע על סיכויי ההצלחה בתיק. במקרים רבים, יש לערוך בירורים מקדימים על מצבו הרפואי של המצווה בעת כתיבת הצוואה האחרונה ולבדוק, אם היה כשיר לערוך את הצוואה ואם הושפע על ידי מי מהיורשים לשנות את צוואתו ברגע האחרון.

על ניהול עיזבון

במקרים רבים עורכת דין לעריכת צוואה תבקש לברר את מידת מעורבותו של הנהנה המרכזי מהצוואה ומידת השפעתו על המצווה בעת עריכת הצוואה ולפניה. עורכת דין צוואות וירושות יודעת לקבוע אם מתקיימת במקרה זה, אחת מהעילות האפשריות לערעור על הצוואה בפני בית המשפט. במקרים רבים בעת חשיפת הצוואה, ההיקף של הרכוש שהותיר אחריו המוריש אינו ידוע. במקרים שכאלה, במהלך ההליכים של בקשה לצו ירושה, ניתן למנות עורכת דין צוואות וירושות למנהלת של העיזבון. עורכת דין צוואות וירושות המנהלת את העיזבון תשמור על הרכוש עד לקבלת צו הירושה. באחריותה למנוע מיורשים, להבריח נכסים או כספים מעיזבון. באירועים שמישהו מהיורשים יוציא שלא כדין רכוש מהעיזבון, עו"ד לענייני צוואות וירושות המנהלת את העיזבון תפעל להשבתם.

כללי הירושה ללא צוואה

על פי החוק, ירושה ללא צוואה עוברת ליורשים לפי הסדר הטבעי. היורשים הראשוניים יכולים להיות בת/בן הזוג, ילדי המוריש ולאחר מכן צאצאיהם. ירושה ללא צוואה יכולה אף לעבור לקרובי משפחה מדרגה רחוקה במידה ואין קרובים אחרים בין היתר אל , הוריו של המוריש וצאצאיהם ואף הורי הוריו וצאצאיהם. החוק קובע כי כאשר אדם ערך בחייו צוואה בדעה צלולה, ירושות חלוקה למספר יורשים בהתאם לצוואה, ולא ליורשים על פי הסדר.

צוואות וירושות עם עורכת דין המתמחה בתחום

אם אתם זקוקים למידע נוסף לגבי ירושות חלוקה למספר יורשים או זקוקים ליווי משפטי בהלכי צוואות וירושות פנו לעורכת הדין ניצה כהן. משרדנו מתמחה בדיני משפחה כולל התמודדות בבית המשפט בתיקים מורכבים. משרד עורכת הדין ניצה כהן כולל 7 עורכי דין המתמחים במגוון תחומים משפטיים, מה שמאפשר לתת ללקוחות מענה מקצועי ומקיף לכל צורכיהם. המשרד החיפאי נותן מענה לתושבי הצפון כולו.