עו"ד לענייני מזונות

על עבודתה של עו"ד לענייני מזונות

עו"ד לענייני מזונות עוסקת בשני סוגים של תביעת מזונות, מזונות הילדים ומזונות האישה. לצד החקיקה הנרחבת בנושא, בישראל נקבעו תקדימים וכללים שונים לגבי גובה דמי המזונות, כולל גם פסיקה חדשה של בית המשפט העליון לאחרונה. ההלכה החדשה קובעת שבאופן עקרוני, כאשר המשמורת על הילדים משותפת, שני ההורים, ללא הבחנה מגדרית כבעבר, נושאים, במידה יחסית, בחובת התשלום של מזונות הילדים באופן שוויוני בהתאם למשמורת.

שינויים בדמי המזונות שנקבעו בעת הגירושין

המחוקק והפסיקה השאירו את האפשרות של ביטול דמי מזונות או שינויים בהמשך מכפי שנקבעו בעת חתימת הסכם המזונות. הגדלה או הפחתת מזונות מתאפשרת, כאשר מאז המועד של חתימת ההסכם, התרחש שינוי מהותי של הנסיבות הכלכליות של אחד הצדדים. כאשר חלה ירידה או עלייה משמעותית, ברמת ההכנסות של מי מבני הזוג ושינויים אלו מקשים או מקלים עליהם, את היכולות לעמוד בתנאי ההסכם, הרי שהם יכולים להגיש תביעה לבית המשפט עבור הפחתת מזונות או הגדלתם. על מנת להבין אם מצבכם הכלכלי החדש, עומד בהגדרות אלו, כדאי להתייעץ עם עו"ד לענייני מזונות המתמחה בנושא. עו"ד לענייני מזונות יכול אף לסייע בהגשת הבקשה ובצירוף של המסמכים השונים התומכים בה, על מנת להגדיל את הסיכויים שבית המשפט יסכים להורות על ביטול דמי מזונות או הפחתתם.

סנקציות לאי תשלום

אבות שלא משלמים את דמי המזונות שנקבעו בהסכם הגירושין או על ידי בית המשפט, מפרים לא רק את חובתם המוסרית כלפי ילדיהם, אלא גם את חובתם החוקית. במקרה של אי תשלום מזונות, ניתן לנקוט בהליכים משפטיים שכוללות הטלת סנקציות כלכליות כנגד האב ובמקרים מסוימים, אף לכדי מעצר בפועל. במקרה של אי תשלום מזונות מומלץ להתייעץ עם, עו"ד לענייני מזונות לגבי האסטרטגיה המשפטית הנכונה לפעולה, למשל, גביית דמי מזונות באמצעות פתיחת תיק בהוצאה לפועל כנגד האב.

עו"ד לענייני מזונות מקצועית ומנוסה

במידה ואתם זקוקים לשירותי עו"ד לענייני מזונות כדאי לכם ליצור קשר עם עורכת הדין ניצה כהן. משרדה מתמחה בדיני משפחה, כולל ניהול תביעות והליכים בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה. לעו"ד ניצה כהן יש ניסיון רב שנים, בגיבוש הסכמות לגבי גובה דמי המזונות בהסכמי גירושין והבנה משפטית מעמיקה, בתחומים של, איזון משאבים, דמי מזונות, הסדרי משמורת, הסדרי ראייה וחלוקת רכוש.