מוות ברשלנות

מהי גרימת מוות ברשלנות בתאונות דרכים

העבירה של גרימת מוות ברשלנות מוגשת בדרך כלל כנגד נהג שגרם לתאונת דרכים, בה נהרג אדם מהמעורבים בתאונה. גרימת מוות ברשלנות של נהג, יכולה להיות כאשר הנהג פגע בנוסעים ברכבים אחרים או בהולך רגל במהלך נסיעה, שבית המשפט יחשיב אותה כרשלנית. גרימת מוות ברשלנות מייחסת לעובר העבירה, את המעשה של גדיעת חיי אדם, ללא כוונה להרע, מצדו של מבצע העבירה. עבירה זו יכולה מבחינה משפטית, לכלול מגוון של התנהגויות של התנהלות שגויה מצדו של הנהג, במהלך נסיעתו על הכביש. חשוב להבין שבעבירה זו, מבחן התוצאה הוא שקובע.

מידת אשמתו של הנהג

כל תאונת דרכים קשה מורכבת מגורמים רבים. קביעת אשמתו של נהג ספציפי לתאונה בגין הריגה גרימת מוות ברשלנות אינה מובנת מאליה. קביעה שכזו נתונה לביקורת וניתן לחלוק עליה בפני בית המשפט, תוך הצגת ממצאים רלוונטיים מהשטח וראיות נוספות. גם כאשר אשמתו של נהג מסוים לאירוע התאונה, אינה מוטלת בספק וניתן פסק דין גרימת מוות ברשלנות יש מקום להבחין, לגבי מידת המעורבות של הנאשם. בשיקולים לגבי עונש גרימת מוות ברשלנות יש לקחת בחשבון, באיזו מידה מעשיו, הם שהביאו באפן בלעדי לתוצאה הקשה.

לשיקול בית המשפט

גם כאשר מדובר על תאונות דרכים עם הרוגים, כל מקרה נבחן לגופו בבית המשפט. במהלך ההליך המשפטי יש מקום, טרם מתן פסק דין גרימת מוות ברשלנות לבחון את מידת המודעות של הנאשם לסכנה, שהוא הציב בעת ביצוע התאונה הקטלנית. נהג ללא עבר של עבירות תנועה וותק של נהיגה בטוחה, יכול לטעון בפני בית המשפט כי מדובר באירוע חד פעמי, שנעשה ללא מודעות לסכנה שבהתנהלותו, בעת ביצוע העבירה. לנהג עם היסטוריה של עבירות, יהיה קשה לטעון לחוסר מודעות ולדבר יכול להיות השפעה, לגבי פסק הדין וחומרת העונש שיינתן על ידי השופט.

ליווי וייעוץ משפטי בעבירת מוות ברשלנות

במידה ואתם זקוקים למידע נוסף לגבי עונש גרימת מוות ברשלנות או שאתם מנסים להבין את ההבדלים בין הריגה גרימת מוות ברשלנות כדאי לכם לקבל ייעוץ מעורכת הדין ניצה כהן. משרדה ממוקם בחיפה וכולל 7 עורכי דין המתמחים בתחומים משפטיים נרחבים. עורכת הדין ניצה כהן שירתה בעברה בתור קצינת משטרה ותובעת משטרתית במשך שנים ארוכות, דבר שמקנה לה ידע וכלים רלוונטיים נוספים בעבירות תנועה חמורות.