תקף את בת זוגו וחבל בה אך הרשעתו בוטלה

תקף את בת זוגו וחבל בה אך הרשעתו בוטלה

בית משפט בצעד נדיר וחריג קיבל את המלצת שירות המבחן והסכים כי הרשעתו של בחור צעיר עלולה לפגוע בו ומשכך ביטל את הרשעתו בדין.

 בחור צעיר כבן 27 הורשע בבית משפט השלום בעבירות של תקיפת חבלנית בבת זוגו. על פי עובדות כתב האישום, שעה שהנאשם היה תחת השפעת משקאות משכרים, פרץ ויכוח בינו לבין בת זוגו על רקע טיפול בביתם המשותפת, בשלב כשלהו, תקף הנאשם את בת זוגו בכך שהכה אותה בידיה.

עם פתיחת משפטו, הודה הנאשם במיוחס לו, הורשע ונשלח להסתכלות במשרדי שירות המבחן למבוגרים. שירות המבחן לאחר תקופה ארוכה וממושכת בה השתלב הנאשם בקבוצה טיפולית בה בהמלצה חיובית בעניינו והיקש מבית המשפט להורות על ביטול הרשעתו. בין שיקוליו של שירות המבחן להמלצה זו ניתן למנות את השתלבותו של הנאשם בקבוצה הטיפולית, הודעת בת זוגו כי איננה מרגישה מאוימת והעובדה כי מדובר בבחור צעיר אשר כל עתידו לפניו וכי הרשעה עלולה להמיט עליו אסון בהמשך דרכו.

בשלב הטיעונים לעונש, סירבה התביעה לקבל את המלצת שירות המבחן תוך שהיא מפנה לחבלות שנגרמו לבת הזוג וכן לפסקי דין רלוונטיים. לשיטתה, במקרה כגון זה על בית המשפט להטיל עונש של מאסר בפועל.

בית המשפט בצעד יוצא דופן החליט על ביטולה של ההרשעה תוך שהוא מפנה לטיפול הארוך והשיקום שעבר הנאשם. בית המשפט ציין כי לשיטתו אין המדובר במעשה בעל חומרה ייתרה בפרט לאור הסיכויים הממשיים לשיקומו של הנאשם. סופו של דבר, קיבל בית המשפט את עמדת ההגנה בהתבסס על תסקיר שירות המבחן וביטל את הרשעת הנאשם.

לפגישת ייעוץ צור קשר עם משרד עורכי דין בחיפה – ניצה כהן בטל. 04-8626010 | למקרים דחופים: 052-2663844