תביעות נזקי גוף: מהו תשלום תכוף?

מהו תשלום תכוף?

תביעות נזקי גוף

התשלום התכוף הינו מעין מקדמה של פיצויים , על חשבון הפיצוי הסופי, הניתנת לאדם הנפגע בתאונת דרכים מחברת הביטוח. מכאן, שכל סכום שהתקבל במסגרת התשלום התכוף יקוזז בסיכומו של דבר מסכום הפיצוי הסופי לו זכאי הנפגע בסיום התביעה.

חברת הביטוח משלמת מקדמה של פיצויים , עוד במהלך ניהול התביעה וטרם סיומה, במקרים של פגיעות ופציעות קשות שבעקבותיהן ברור כי הנפגע אינו מסוגל לעבוד ולהשתכר במשך תקופה ארוכה ונגרמו לו הוצאות שונות כגון הוצאות בגין טיפולים רפואיים והוצאות נסיעה לקבלתם.

התשלום התכוף ישולם לנפגע רק לאחר שהצליח להוכיח לחברת הביטוח כי אכן נפגע בתאונת דרכים, אשר היא חייבת בפיצויו בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

מומלץ כי הפניה לשם קבלת תשלום תכוף תהיה באמצעות עורך דין. לבקשה לתשלום תכוף יצורפו תיעוד רפואי המעיד על חומרת הפגיעה, קבלות על הוצאות שהוציאו הנפגע ובני משפחתו בגין התאונה, אישורים על אי כושר של הנפגע ותיעוד נוסף. יצוין כי ניתן לפנות אל חברת הביטוח לקבלת תשלום תכוף עוד בטרם הוגשה תביעה לבית המשפט.

במידה וחברת הביטוח מסרבת לשלם לנפגע תשלום תכוף וזאת על אף המסמכים המעידים על חומרת פגיעתו והזדקקותו לתשלום זה, עומדת בפני עורך דינו של הנפגע האפשרות לפנות בבקשה לבית המשפט, לחייב את חברת הביטוח בתשלום תכוף לנפגע כמקדמה, וזאת אף במקרים בהם טרם הוגשה תביעה לבית המשפט בגין נזקי הנפגע בתאונה.

חשוב לציין כי המידע שלעיל הינו כללי וראשוני בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואינו יוצר יחסי עו"ד לקוח בצורה כלשהי. כל האמור לעיל הינו נכון למועד כתיבתו ונכונותו עלולה להשתנות מעת לעת.

במקרה של פגיעה בתאונת דרכים חשוב מאד להיוועץ עם עו"ד בעל ניסיון בתביעות מסוג זה ולהיות מיוצג על ידו בהגשת התביעה.

לתיאום פגישת ייעוץ בנושא תביעות נזקי גוף ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי דין – ניצה כהן בטל. 04-8626010