תביעות נזקי רכוש

משפט אזרחי

תביעות ביטוח רכוש: ביטוח מקיף לרכב 

המדריך המקיף:

תאונות הדרכים הם נגע כלל-ארצי אשר נוגע ופוגע בכל-כך הרבה אנשים, ובכל-כך הרבה דרכים. מבחינת הטיפול המשפטי בתחום זה, הוא חולש על מספר תחומים משפטיים.

התחום התעבורתי אנשים רבים נשפטים בבתי המשפט לתעבורה בקשר למעורבות בתאונות דרכים שבהן נגרמו נזקי גוף או נזקי רכוש לרכוש ציבורי;

התחום הנזיקי בתי המשפט מוצפים בתביעות נגד חברות הביטוח לפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו להם בשל תאונות דרכים;

התחום האזרחי-הרכושי: כמעט כל אחד מאיתנו היה או יהיה מעורב, מתישהו בחייו, בתאונת נזק אשר ההוצאות הכספיות בעקבותיה הן בדר"כ גבוהות ומרובות, והטיפול בה יכול להיות מתיש ומסובך – כאב הראש, הטרחה, הטרדה, הריצות, הפסד ימי עבודה, הוצאות נסיעה, טלפונים, פקסים, מסמכים, ניירת, סוכן ביטוח, שמאי, מוסך, רכב חלופי ומה לא.

במדריך זה תמצאו מידע ראשוני אודות:

מה לעשות ואיך לנהוג כשקורית תאונת נזק?
מה עושים במקרה של תאונה עצמית?
מה עושים במקרה של פגע וברח (נהג סירב להחליף פרטים)?
מי ישלם עבור הנזק?
למי פונים לאחר התאונה? סוכן הביטוח/ חברת הביטוח
השמאי
המוסך
הגשת תלונה במשטרה
מהו הפיצוי שמקבלים מחברת הביטוח?
מתי פונים לעורך דין או לבית המשפט?
דברים שחשוב לדעת אודות ביטוח מקיף וביטוח צד ג'

מדריך זה מתייחס לתאונות נזק בלבד ולמקרים שבהם אתם אינם אשמים בתאונה

באם חלילה יש עברתם עבירת תנועה במסגרת קרות התאונה או שיש לכם ספק לגבי עבירת תעבורה כלשהי (ובמיוחד אם יש נפגעים או שנגרם נזק לרכוש ציבורי), מומלץ מאוד לפנות ולקבל יעוץ מעו"ד בדיני תעבורה , במקביל לכל הפעולות שלהלן.

מה לעשות ואיך להתנהג כשקורית תאונת נזק

ראשית כל, תנהגו בזהירות!!! הימנעו ככל שניתן מתאונות נזק מיותרות!!! נהגים זהירים מעורבים הרבה פחות בתאונות נזק והם משלמים פחות פרמיות עבור ביטוח מקיף (שכן הם נהנים מ"הנחת העדר תביעות" ). היו תמיד ערניים בכביש, אל תשוחחו בנייד בניגוד לחוק ואל תגלשו באינטרנט בשעת נהיגה!

חשוב מאוד: כשכבר קורית תאונת נזק (וכמובן במידה שלא נפגעתם חס וחלילה ועוד יותר חשוב אם לא הייתם אשמים בתאונה!), השתדלו לשמור על קור רוח. ספרו עד 10 לפני שאתם יוצאים מהמכונית, חישבו טוב טוב מה קרה ואיך קרה, מה עשיתם ומה הנהג השני עשה. חישבו מה עליכם לומר לנהג השני. לאחר שתירגעו מההלם הראשוני ומהעצבים, השתדלו לא לומר שום דבר שיתפרש כהודאה באשמתכם.

אם יש לכם מצלמה במכשיר הנייד, זה הזמן להוציא אותה ולצלם את כל זירת התאונה. לא רק את הנזקים ואת הרכבים אלא את הרחוב או את הצומת שבו אירעה התאונה. מומלץ גם לצלם סרטון וידאו, במיוחד אם אתם תופסים בעדשתכם את הנהג השני מודה באשמתו.

חפשו עדים שראו את התאונה וקחו מהם את שמותיהם המלאים ואת מספרי הטלפון שלהם. אנשים שאינכם מכירים, אשר ראו את התאונה, יכולים למסור עדות גם במשטרה וגם בבית המשפט. עדים כאלה הם עדים אובייקטיביים שלעדותם יש חשיבות רבה!

במידה והתאונה התרחשה בצומת מרומזר, שאלו הולכי רגל או נהגים שנסעו מאחוריכם אם הם ראו מה היה הרמזור בכיוון נסיעתכם ושמרו את פרטיהם ופרטי ההתקשרות עימם (כדי לבקש את עדותם בבוא היום).

במידה ויש נפגעים – הזמינו משטרה (וגם אמבולנס אם צריך). פעמים רבות עולה השאלה המתבקשת – מי היה הראשון שהזמין את המשטרה ובית המשפט עשוי לייחס לה חשיבות.

שמרו בתא הכפפות את מספר הטלפון של סוכן הביטוח/ חברת הביטוח וכן של חברת הגרירה. אם יש צורך בגרירת הרכב מזירת התאונה פנו אליהם כדי להודיע על התאונה ולהזמין את הגרר.

מה עושים במקרה של תאונה עצמאית?

במקרים רבים נגרם לנו נזק עצמי כתוצאה מרשלנות של הרשות המקומית או של בעל מקרקעין או משתמש במקרקעין שבהם נסענו, אשר יצרו "מפגע" או "מכשול" בדרכנו. אם נתקלתם בבור ביוב או בפתח ניקוז שהיה פתוח ו'דפקתם' את האוטו, או שנתקלתם בענף של עץ שנפל באמצע השדרה, או שהחלקתם על מים שנבעו מפיצוץ בצינור ההשקייה של הכיכר שבה עברתם, או שהחלקתם על טיח או מלט רטוב שקבלן שפך על הכביש בסמוך לאתר בנייה, או שעליתם אל "באמפר" (גבשושית) שהייתה לא תקנית וגבוהה מידי ו'דפקתם' את האגזוז, או שסתם 'דפקתם' את האוטו בכביש שהעירייה או מע"צ לא טיפלו בו.

כל המקרים הללו ודומיהם נחשבים לתאונות נזק שניתן לקבל עליהם פיצויי מהגוף הרלבנטי או מחברת הביטוח. צאו מהרכב, צלמו את המקום ואת המפגע, צלצלו לרשות המקומית/למע"צ/ לגוף הרלבנטי ודווחו על האירוע ועל המפגע, קחו את פרטיו המלאים של המוקדן שאיתו דיברתם, רישמו את השם והשעה שבה דיווחתם על האירוע כך שתהיה לכם 'אסמכתא' על-כי פניתם לרשות המקומית או לרשות הרלבנטית ודיווחתם על האירוע.

ומה עם סתם נכנסתם בעץ? על-מנת שחברת הביטוח לא תקשה עליכם לקבל את פיצוי מהביטוח המקיף במקרה של נזק עצמי, השתדלו לדווח לחברת הביטוח או לסוכן הביטוח על הנזק בזמן אמת, מייד לאחר קרות הנזק וכן שמרו לעצמכם תיעוד של השיחה (עם מי דיברתם, באיזה יום ובאיזו שעה). אם תידרשו להעביר הודעה בפקס' שמרו לעצמכם העתק מן הפקס' וכן העתק מאישור השיגור בפקס'.

מה עושים במקרה של פגע וברח?

תאונה שבה הנהג הפוגע סירב להחליף אתכם פרטים ונמלט מהמקום, מהווה "פגע וברח". במקרה כזה השתדלו לרשום את מספר הרישוי של הרכב הפוגע (ואם הספקתם לרשום רק חלק מהספרות לפחות רישמו את צבע הרכב ואת הדגם), גשו למחרת לתחנת המשטרה והגישו תלונה על "פגע וברח". מיסרו לשוטרים את פרטי הרכב הפוגע שרשמתם וקבלו מהשוטרים את השם, ת"ז והכתובת של בעל הרכב כפי שהוא מופיע במשרד הרישוי.
כשיהיו בידכם פרטיו של בעל הרכב הפוגע, מיסרו את הפרטים לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח, בהתאם לצעדים המתוארים להלן.

מי ישלם עבור הנזק?

האוטו כבר במוסך ועכשיו צריך לדאוג לתשלום עבור התיקון. בידיכם שתי אפשרויות:

האפשרות האחת – להפעיל את הביטוח המקיף, לשלם את ההשתתפות העצמית, ולדאוג שחברת הביטוח תעביר את כספי התיקון ישירות למוסך. אמנם אפשרות זו יעילה ומהירה יותר אך היא "תעלה" לכם – לא רק בתשלום ההשתתפות העצמית אלא גם באובדן "הנחת העדר התביעות" שקיבלתם עד עכשיו, כל עוד לא היו לכם תביעות קודמות בפוליסה. בעת חידוש הפוליסה בשנה הבאה תיגרע מכם "הנחת העדר התביעות" והפוליסה תהיה יקרה יותר. גם אם תחליטו לעבור לחברת ביטוח אחרת, תידרשו להמציא "אישור העדר התביעות" לשלוש השנים האחרונות ואם לא יהיה בידכם להציג אישור זה (מאחר והייתה לכם תביעה בפוליסה), לא תוענק לכם "הנחת העדר תביעות".

האפשרות השנייה – לתבוע את הצד הפוגע, להודיע לחברת הביטוח של הנהג הפוגע על גובה הנזק ולדרוש את מלוא הפיצוי. אמנם אפשרות זו כרוכה ביותר ביורוקרטיה ו"התעסקות", אך היא לא תעלה לכם דבר. כמו-כן, זהו המקום להפעיל את סוכן הביטוח או את חברת הביטוח שיעשו זאת עבורכם. על-מנת לפנות בדרישה לנהג הפוגע, צריך שיהיו ברשותכם כל המסמכים המפורטים בפרק הבא.

ישנה דרך לשלב בין שתי האפשרויות הנ"ל, והיא: לפנות תחילה בדרישה לנהג הפוגע, באמצעות חברת הביטוח שלו, ואם לא תהיה הסכמה מצידו או מצד חברת הביטוח שלו לשלם את סכום הנזק בתוך 30-45 יום, אזי תפעילו את הביטוח שלכם בכדי לקבל כיסוי כספי בגין עלויות התיקון במוסך. לאחר מכן תוכלו לדרוש מהצד הפוגע את הנזקים שנגרמו לכם, דהיינו את עלויות ההשתתפות העצמית ואת עלויות "אובדן הנחת העדר תביעות".

למי פונים?

סוכן הביטוח: אם עד עכשיו טרם עשיתם זאת – הודיעו לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח על התאונה, והגישו להם "טופס תאונת דרכים" בכתב (ניתן למלא הטופס במשרדו של הסוכן או לשלוח דרך הפקס'). שימרו לכם עותק מהטופס. בטופס זה תידרשו לפרט את פרטיכם, את פרטי הרכב הפוגע ואת מקום, שעת ואופן קרות התאונה. כמו-כן ציינו במפורש אם אתם מעוניינים להפעיל את הביטוח המקיף או שאתם מעוניינים לתבוע את הצד הפוגע.

אם בחרתם לערוך ביטוח דרך סוכן ביטוח, דעו כי תפקידו של סוכן הביטוח הינו לסייע בידכם לפנות לכל הגורמים הדרושים על-מנת להסדיר את הטיפול עד לקבלת מלוא הפיצוי שמגיע לכם. דבר זה נכון גם אם אתם בוחרים שלא להפעיל את הביטוח המקיף.

אם בחרתם לערוך את הביטוח באמצעות אחת מחברות הביטוח הישירות, העזרה והסיוע שתקבלו יהיו מצומצמים יותר וייתכן שתידרשו לטפל בכל הביורוקרטיה, הטפסים, הטלפונים והפקסים, בעצמכם.

השמאי:

השמאי הוא זה שקובע את עלויות התיקון ולכן יש להזמין שמאי שיבדוק את הרכב ויעריך את הנזקים. חוות-דעת השמאי הינה הבסיס לתביעה ולדרישה שלכם ולכן אי-אפשר להתקדם ללא חוות-הדעת של השמאי הקובעת את היקף הנזק ועלותו הכספית. אם אינכם מכירים שמאי ספציפי שמועדף עליכם, סוכן הביטוח או חברת הביטוח יכולים להמליץ או לשלוח שמאי שהוצע על-ידם. יש לכם אפשרות למנות שמאי שנבחר על-ידכם, השמאי לא חייב להיות כזה ש'עובד' עם חברת הביטוח שלכם אלא זה יכול להיות כל שמאי. שאלו, בררו ודאגו מראש לדעת מי משלם את שכר טרחתו של השמאי: אם תבחרו להפעיל את הביטוח המקיף, חברת הביטוח שלכם תשלם ישירות לשמאי. אם תבחרו לתבוע את הצד שכנגד, תצטרכו לשלם בעצמכם לשמאי, לקבל ממנו קבלה/חשבונית על התשלום ולדרוש את ההחזר מחברת הביטוח של הצד הפוגע.

המוסך:

המוסך יבצע את התיקון בהתאם להוראות שהוא יקבל מהשמאי ובהתאם לסכומי התיקון שיאושרו ע"י השמאי. המוסך גם ינפיק את חשבונית התיקון בהתאם לסכומים שאושרו ע"י השמאי. המוסך ידרוש מכם להשאיר לו צ'ק דחוי (ל- 45 יום) בסכום של עלות התיקון, כך שיש לכם 45 יום לדאוג לכיסוי עבור הצ'ק – בין מחברת הביטוח שלכם ובין מחברת הביטוח של הצד הפוגע. באם התשלום יתעכב בכמה ימים (בשל ביורוקרטיה), פנו למוסך ובקשו לדחות את הפקדת הצ'ק במספר ימים. אך אם התשלום מחברת הביטוח יתעכב מסיבות מורכבות יותר, כגון שחברת הביטוח מסרבת לשלם, יהיה עליכם לכבד את הצ'ק של המוסך ולדאוג לקבלת ההחזר בדרכים אחרות.

השתתפות עצמית – כאמור לעיל, אם בחרתם להפעיל את פוליסת הביטוח המקיף שלכם, תצטרכו לשלם השתתפות עצמית. במוסכי הסדר, השלב שבו משלמים את ההשתתפות העצמית הוא במוסך, שכן המוסך גובה סכום זה ישירות מהמבוטח. שימרו את האישור ואת הקבלה שקיבלתם מהמוסך בעבור תשלום ההשתתפות העצמית.

מוסך הסדר – זהו מוסך שנמצא ב'הסדר' עם חברת הביטוח שלכם ולרוב, המשמעות של ביצוע התיקון ב'מוסך הסדר' היא, שתקבלו הנחה משמעותית בהשתתפות העצמית. אם תבחרו לבצע את התיקון במוסך אחר שאיננו 'בהסדר' עם חברת הביטוח שלכם, לא תקבלו הנחה אלא תשלמו את ההשתתפות העצמית במלואה. ניתן לברר כבר בעת עריכת הביטוח מהי ההנחה שניתנת עבור תיקון במוסך הסדר. יחד עם זאת, מומלץ לקחת בחשבון את האפשרות שביצוע התיקון ב'מוסך הסדר' עשוי להיות נחות יותר, למשל ע"י שימוש בחלפים שאינם מקוריים או שאינם מתאימים – וזאת על-מנת לחסוך לחברת הביטוח בעלויות התיקון. אם התיקון מצריך החלפת חלקים או חלפים מכאניים ולא רק חלקי פחחות, מומלץ להתייעץ עם המוסכניק האמון עליכם בטרם קבלת החלטה היכן יבוצע התיקון.

הגשת תלונה במשטרה:

כשמדובר בתאונת נזק ללא נפגעים, לרוב המשטרה לא תרצה להתערב ולהגיע למקום התאונה, והמוקדן יורה לכם להחליף פרטים עם הנהג הפוגע ולפנות באמצעות הביטוח.
באם יש נפגעים – חובה להזעיק את המשטרה.
באם הנכם סבורים כי נגרם לכם נזק גוף (אפילו מזערי), והמשטרה לא זומנה למקום התאונה, אזי עליכם לגשת ללשכת התנועה בכדי להגיש תלונה על תאונת דרכים. ביום הגשת התלונה תידרשו לתת עדות אודות קרות התאונה, אם יש לכם עדים נוספים מיסרו את פרטיהם לחוקר ודאגו שהם יזומנו לתת עדות בנוסף. קבלו מהמשטרה "אישור משטרה" ושימרו את האישור לצורך הצגתו לחברת הביטוח.

כשיהיו בידכם חוות-דעתו של השמאי, חשבון שכר הטרחה של השמאי, אישור משטרה וחשבונית התיקון של המוסך, עליכם להעביר מסמכים אלה לחברת הביטוח של הצד הפוגע, ולדרוש את התשלום המגיע לכם.

מהו הפיצוי שתקבלו מחברת הביטוח?

בביטוח מקיף, תקבלו מחברת הביטוח שלכם פיצוי על הנזק הישיר בלבד, דהיינו עלות התיקון במוסך ועלות שכר טרחת השמאי. לא תקבלו פיצוי על הוצאות נסיעה או על אובדן ימי עבודה או אובדן הכנסות מהעסק (אם למשל הרכב שימש אתכם לייצור הכנסה ממשלח יד). כל אלה נחשבים לנזקים עקיפים ואין להם כיסוי בפוליסה. ניתן לדרוש או לתבוע אותם מהנהג הפוגע.

בתביעה המוגשת כנגד הנהג הפוגע, דירשו פיצוי לא רק על הנזקים הישירים (עלות התיקון ועלות שכר טרחת השמאי), אלא גם על כל הנזקים העקיפים: הוצאות נסיעה, אובדן ימי עבודה, אובדן הכנסה (באם נגרם כתוצאה מהשבתת הרכב), הוצאות מימון (באם היו) וכד'.

שמירת קבלות על הוצאות נסיעה – על-מנת שיהיה לכם קל לדרוש ולקבל החזר על הוצאות נסיעה במהלך הימים שבהם הרכב היה בתיקון במוסך, שימרו את כל הקבלות על הכספים שהוצאתם עבור מוניות, אוטובוסים, רכבות וכו'.

ומה לגבי עגמת נפש? עגמת נפש וכן טרדה, טרחה וכיוצ"ב, קרויים "נזק בלתי ממוני" וכמעט ואין עליהם פיצוי במסגרות הידועות והמוכרות כיום בבתי המשפט. בתי המשפט אינם נוהגים לפסוק פיצוי עבור "עגמת נפש", אלא במקרים בודדים בלבד שהם חריגים ויוצאי דופן.

'אובדן גמור' ו'אובדן להלכה' – אובדן גמור (טוטאלוס) הינו מונח המתאר נזק גולמי בשיעור של 60% ומעלה מערך הרכב. במקרה כזה הרכב אינו ראוי עוד לנסיעה אלא הוא מיועד לפירוק בלבד, רישיונו יופקד במשרד הרישוי ולא ניתן לשקמו. המשמעות של 'אובדן גמור' היא כי הנכם זכאים לקבל מחברת הביטוח את מלוא שווי הרכב כפי שייקבע ע"י השמאי, ולא את עלות התיקון.

אובדן להלכה הינו נזק אשר נמוך מ-60%, אך מתקרב לשיעור זה (בדר"כ – בין 50% – 59%), במסגרתו חברת הביטוח רוכשת מכם את הרכב, משלמת לכם את מלוא שווי הרכב, ומוכרת אותו הלאה לשיקום ולתיקון. רכב שכזה מוחזר לכביש למרות שנגרם לו, עפ"י רוב, נזק קשה בהיקף של מעל ל-50% מערכו.

מתי פונים לעורך דין?

באם בחרתם לשלוח דרישה לחברת הביטוח של הנהג הפוגע, ובתשובה קיבלתם מכתב דחייה בו נדחתה תביעתכם בטענה כי "אין כיסוי" או כי "מבוטחנו אינו אחראי לתאונה", זה הזמן שבו מומלץ ורצוי להתייעץ עם עו"ד לגבי המשך האפשרויות העומדות בפניכם.

 כעיקרון בשלב זה יש לכם מספר אפשרויות:

1. להפעיל את הביטוח המקיף שלכם, ולתבוע מהנהג הפוגע אך ורק את ההשתתפות העצמית, את הפסד הנחת העדר התביעות ואת ההוצאות העקיפות שלכם. בדר"כ סכום תביעה כזה יהיה נמוך וניתן יהיה להגישו בבית המשפט לתביעות קטנות.
2. האפשרות השנייה היא, אם בחרתם שלא להפעיל את הביטוח המקיף או שאין לכם ביטוח מקיף, להגיש תביעה בבית המשפט כנגד הנהג הפוגע וכנגד חברת הביטוח שלו. בשלב זה מומלץ להיוועץ בעורך דין המכיר את תחום הביטוח ונזקי הרכוש על בוריו.

אם סכום תביעתכם הוא נמוך מכדי 'להצדיק' שכר טרחת עורך-דין, היעזרו בשירות המוענק ללקוחות המשרד, של כתיבת כתב תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, הכולל הכנת כתב התביעה בצורה מקצועית, צירוף כל הנספחים, יעוץ והדרכה מקצועיים והכנה לקראת ישיבת בית המשפט.
בדיוק כשם שלא תנסו לבצע תיקון ברכב שלכם אם אין לכם הכשרה במכונאות רכב, ולא תנסו לבצע תיקון אינסטלציה בבית אם אין לכם הידע והכלים לכך, כך לא תלכו לבית המשפט ללא עורך דין וללא ליווי מקצועי של עורך דין.

דברים שחשוב לדעת אודות ביטוח מקיף!

מרבית בעלי הרכבים החדשים והחדישים, עד 10 שנים על הכביש, נוהגים לעשות ביטוח מקיף לרכב. הידיעה שיש לכם ביטוח מקיף קונה לכם 'שקט נפשי' במקרה של תאונה חס וחלילה, וזאת למרות שאם נסכם את כל דמי הפרמיה שתשלמו עבור הביטוח המקיף ב- 10 השנים הבאות, סכום זה בוודאי יעלה בהרבה על סכום הנזק הממוצע שייגרם לכם (בהנחה שנזק שכזה יקרה לכם בממוצע רק פעם ב- 10 שנים).

מדוע, אם כן, כדאי לעשות ביטוח מקיף? התשובה לשאלה זו תלויה לא רק בשווי של הרכב אלא ב'מועדות' שלכם לתאונות (דהיינו – עד כמה אתם באמת זהירים בכביש ועד כמה אתם נוטים להסתבך בתאונות). אם אתם נוטים לתאונות עצמיות, רצוי שיהיה לכם ביטוח מקיף. אם הרכב שלכם הוא מדגם 'גניב' ופופלרי, גם אז רצוי שיהיה לכם ביטוח מקיף (מפני גניבה).

אך למרבה הצער זה לא מספיק: הרי אנחנו לא 'בוחרים' מי יהיה הנהג שיפגע בנו, ואנחנו לא בוחרים מה יהיה היקף הנזק שייגרם לרכב שלנו. ואם גם לנהג הפוגע אין ביטוח צד ג'? מי ישלם לנו את הכסף עבור הנזק שנגרם? או יותר גרוע מכך – את שווי הרכב שהלך?

הנה הסיפור על משה ואביבה, אשר היו במשך 13 שנים הבעלים הגאים של סוזוקי בלנו שנת 97', יד ראשונה עם מעט קילומטרז'. במשך 13 שנים ביטחו משה ואביבה את ה'סוזוקי' בביטוח מקיף; בהגיע השנה ה- 14 לאחר שראו כי הם ממילא ממעטים לנסוע ברכב וכי אין להם תאונות, החליטו, גם מפאת העלות היקרה, שלא לעשות ביטוח מקיף אלא להסתפק בביטוח צד ג' בלבד. רצה הגורל ובשנת 2011 היו מעורבים משה ואביבה בתאונת דרכים שבה ניזוקה ה'סוזוקי' עד לכדי אובדן גמור. משה (שנהג ברכב) לא היה אשם בתאונה, אך הנהג שפגע בהם היה בחור צעיר שלא היה לו ביטוח – לא מקיף ולא צד ג'. שווי הסוזוקי, בתוספת שכר טרחת השמאי עמד על כ- 15,000 ₪. אמנם אביבה ומשה זכו בתביעה שהגשנו בשמם לבית המשפט כנגד הנהג הפוגע, אך עד עצם היום הזה הם לא זכו לגבות אף לא שקל אחד בגין נזקיהם.

ומה לגבי ביטוח צד ג'? האם חייבים לערוך ביטוח צד ג'? התשובה היא כן! כן! ועוד פעם כן! גם אם אתם הנהגים הכי זהירים בעולם וגם אם הרכב שלכם לא שווה 4,000 ₪ ואתם משתמשים בו רק פעם בשבוע, ואף פעם לא עשיתם תאונה, הרי אתם אף פעם לא יכולים לדעת אם חס וחלילה, ברגע אחד של חוסר תשומת לב, תפגעו במרצדס שרק הפגוש שלה עולה 35,000 ₪!!

לסיום נספר בקצרה את הסיפור על בחור חביב בשם מיקי, שנסע ברכב שלו ללא ביטוח צד ג', ופגע בשברולט חדישה שהייתה שווה "רק" 82,000 ₪ ולמרבה הצער גרם לה לאובדן גמור. מיקי מסובך עד עצם היום הזה בחובות אדירים, בעיקולים ובהוצאה לפועל בגלל אותה תאונה, שכן אין לו איך להחזיר את החוב בגין הנזק שגרם. אילו רק היה עושה ביטוח צד ג' …

לייעוץ, הכוונה וסיוע מול חברות הביטוח – פנו עכשיו למשרד עורכי דין – ניצה כהן בטל. 04-8626010