שכר טרחת עו"ד בתביעות לפיצויים בגין נזקי גוף

תביעות נזקי גוף

שכר טרחת עו"ד בתביעות לפיצויים בגין נזקי גוף בתאונות דרכים

סעיף 16 (א) לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע את תעריף שכר הטרחה המקסימלי שיכול עורך הדין לגבות בתביעות לפי חוק זה.

סעיף זה קובע שתי מדרגות:

8% בתוספת מע"מ מסכום הפיצוי שישולם לנפגע וזאת במקרה של פשרה, טרם הגשת תביעה לבית המשפט.
13% בתוספת מע"מ מסכום הפיצוי שישולם לנפגע וזאת במקרה שניתן פסק דין על ידי בית המשפט (לאחר ניהול ההליך לרבות דיונים וישיבות הוכחות).
בכללים 2-5 לכללי לשכת עורכי הדין (תעריף מקסימלי לשכר-טרחה בטיפול בתביעות לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים), התשל"ז-1977 נקבעה מדרגת הביניים.
לפי מדרגה זו במקרה של פשרה, לאחר הגשת תביעה לבית המשפט, תעריף שכר הטירחה הינו 11% בתוספת מע"מ מסכום הפיצוי שישולם לנפגע.

יש לציין כי תעריפי שכר הטרחה שלעיל אינם כוללים בחובם הוצאות שונות כגון אגרת בית משפט, הוצאות בגין צילום תיקים רפואיים וכו'. עוד יצוין כי על אף האמור לעיל מאפשרים לעורך דין וללקוחו לקבוע ביניהם על סכום גלובאלי של שכר טרחה, שלא באחוזים מתוצאת הטיפול בתיק. אולם, במידה והצדדים סיכמו ביניהם על אופן תשלום שכר הטרחה, אם באחוזים ואם בקביעת סכום גלובאלי, אין לעשות עירוב בין השניים. כלומר, על הצדדים לקבוע מראש האם שכר הטרחה יהיה באחוזים בלבד או לאו.

חשוב לציין כי המידע שלעיל הינו כללי וראשוני בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואינו יוצר יחסי עו"ד לקוח בצורה כלשהי. כל האמור לעיל הינו נכון למועד כתיבתו ונכונותו עלולה להשתנות מעת לעת.

במקרה של פגיעה בתאונת דרכים חשוב מאד להיוועץ עם עו"ד בעל ניסיון בתביעות מסוג זה ולהיות מיוצג על ידו בהגשת התביעה.

לתיאום פגישת ייעוץ בנושא תביעות נזקי גוף ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי דין – ניצה כהן בטל. 04-8626010