פסק דין של נהיגה בזמן פסילה ו-65 עבירות תעבורה

פסק דין של נהיגה בזמן פסילה ו-65 עבירות תעבורה

עבירה של נהיגה בזמן פסילה הינה עבירה חמורה אשר העונש העומד לצידה הוא מאסר בפועל לצד עונשים נלווים אחרים. כאשר מדובר בעבירה של נהיגה בזמן פסילה בפעם השנייה המצב חמור הרבה יותר ובתי המשפט נוטים לשלוח את הנאשם למאסר של ממש מאחורי סורג ובריח.

לאחרונה ייצג משרדינו נאשם אשר נתפס נוהג בזמן פסילה בפעם השנייה כאשר לחובתו היה תלוי ועומד עונש מאסר על תנאי בן ארבע חודשים מתיק קודם בו הורשע. מלבד עונש המאסר על תנאי אשר נזקף לחובת הנאשם הרי שלחובתו נרשמו 65 עבירות תעבורה כאשר 22 מהן התבצעו לאחר שרישיונו פקע בשנת 2004.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה התביעה להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל תוך הפעלת 4 חודשי המאסר מהתיק הקודם במצטבר לעונש שיוטל עליו בתיק זה. מנגד, משרדינו הפנה את כב' בית המשפט למצבו הכלכלי של הנאשם, חובות הוצאה לפועל הקיימים נגדו וכן למצבו האישי. משרדינו התבסס על תסקיר שירות המבחן שהוגש במהלך הדיון בעניינו של הנאשם אשר אף הוא המליץ על ענישה שיקומית ולא הטלת מאסר.

בסופו של יום ובמתן פסק דין ארוך מפורט ומנומק אימץ בית המשפט את עמדתנו לעניין הטלת עונש שיקומי והחליט להאריך את המאסר על תנאי אשר היה תלוי ועומד כנגד הנאשם מתיק קודם. בית המשפט בחר להטיל על הנאשם עונש של שירות לתועלת הציבור ונמנע כליל מעונש של מאסר. 

לפגישת ייעוץ צור קשר עם משרד עורכי דין לתעבורה בחיפה – ניצה כהן בטל. 04-8626010 | למקרים דחופים: 052-2663844