עבריינות נוער

עורכת דין ניצה כהן עוסקת שנים רבות בייצוג נוער המואשם בפלילים, קטינים נזקקים וחסויים, לרבות ייצוג מול מערכת החינוך, רשויות הרווחה ושרותי בריאות הנפש – אשפוזים וטיפולים כפויים.
מתמחה בשיקום נוער עובר חוק , וכן בבני נוער המשתמש בסמים, ובשילובם במסגרות. המשרד עוסק בהכוונת הורים ובני נוער, תוך כדי הפניתם לאפיקי השתלבות בתיאום עם שירות המבחן או שירותים סוציאליים אחרים.
המשרד טיפל במקרים רבים בהם בני נוער הואשמו במספר רב של אישומים בבית משפט לנוער, בכלל זה בעבירות אלימות, רכוש ומין. הם הופנו למסגרות שיקומיות ולאחר סיום הליך טיפולי מוצלח, באמצעות שירות המבחן לנוער, אחר קבלת חוות דעת חיובית בעניינם, שהמליץ לא להרשיעם. בעקבות כך לא הורשעו הקטינים בעבירות ובסופו של דבר אף התגייסו לצבא.
הפנייה לעורך דין מומחה בפלילים ראוי שתעשה כבר בשלבים הראשונים, שכן לעיתים קרובות ניתן לנקוט כבר בשלבים אלה במהלכים אשר עשויים להניב תוצאות רצויות.
בכל שלב קיימת אפשרות לסגור את התיק המתנהל בטרם הגשת כתב אשום ולעתים גם לאחר מכן וזאת בתהליך ארוך תוך כדי שיתוף פעולה של רשויות המבחן ועוד

עבירות נוער: שיקום או ענישה?

עבירות נוער הן עבירות שמבוצעות על ידי קטינים שטרם מלאו להם 18 שנה, להבדיל מעבירות שמבוצעות על ידי בגירים שגילם מעל 18. החוק מתייחס באופן שונה לעבירות שמבוצעות על ידי נוער, לעומת עבירות שמבוצעות על ידי בגירים.
כאשר מדובר בעבירות נוער, הגישה היא בעיקרה חינוכית-שיקומית ומטרתה לנסות ולהוציא את הצעיר ממעגל העבריינות וזאת בשונה מגישה ענישתית – כאשר מדובר בעבירות פליליות של בגירים. בשונה מעבריינות המבוגרים, בני הנוער זוכים ליחס סלחני יותר מצד הגורמים המטפלים וזאת עקב היותם קטינים.

לפרטים נוספים של עבריינות נוער צור קשר עם משרד עורכי דין – ניצה כהן בטל. 04-8626010