מתי מתיישנת התביעה לנזקי גוף?

תביעות נזקי גוף

מתי התביעה לפיצויים בגין נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים מתיישנת?

תביעות לפיצויים בגין נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים מתיישנות בחלוף 7 שנים מיום התאונה. כלומר, אדם אשר נפגע בתאונת דרכים ומעוניין להגיש תביעה בגין נזקי הגוף שנגרמו לו יוכל להגיש תביעתו לא יאוחר מ-7 שנים ממועד התאונה בה נפגע.
נבהיר כי כאשר מדברים על תביעה הכוונה להגשת תביעה בבית המשפט. כל עוד לא הוגשה התביעה לבית המשפט ממשיך מניין תקופת ההתיישנות וזאת על אף שקיימת התנהלות מול חברת הביטוח והצדדים מצויים בעיצומו של הליך משא ומתן ביניהם לסילוק התיק בפשרה.

לכלל שלעיל קיימים מספר חריגים בהם תוארך תקופת התיישנות התביעה:

תאונת דרכים שבה הנפגע הינו קטין- על פי החוק במקרים אלו מניין תקופת התיישנות התביעה יתחיל עם הגיעו של הנפגע לגיל 18 כלומר, תביעתו תתישן רק בהגיעו של הנפגע לגיל 25.
מועד גילוי הנזק שנגרם לנפגע הינו מאוחר יותר מיום קרות התאונה- במקרים אלו מניין תקופת ההתיישנות יחל ביום שבו נתגלה הנזק שממנו סובל הנפגע, וממועד זה תהיה לנפגע תקופה של 7 שנים להגיש את תביעתו אך, בכל מקרה התביעה תתיישן בחלוף 10 שנים ממועד התאונה.
מקרים בהם הנפגע מחוסר הכרה ו/או במצב נפשי קשה ביותר המאלץ אותו להתאשפז במוסד לחולי נפש וכד' -במקרים שכאלה המונעים מהנפגע להגיש את התביעה בכוחות עצמו, יחל מניין תקופת התיישנות התביעה, רק כאשר הנפגע ישוב להכרתו ו/או למצב נפשי המאפשר לו להגיש את התביעה בכוחות עצמו. לחילופין, כאשר מונה אפוטרופוס לנפגע יחל מניין תקופת ההתיישנות ממועד מינויו של האפוטרופוס.

יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה רשימה סגורה וייתכנו מקרים נוספים בהם תחול תקופת התיישנות אחרת מאלו שתוארו לעיל.

חשוב לציין כי המידע שלעיל הינו כללי וראשוני בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואינו יוצר יחסי עו"ד לקוח בצורה כלשהי. כל האמור לעיל הינו נכון למועד כתיבתו ונכונותו עלולה להשתנות מעת לעת.

במקרה של פגיעה בתאונת דרכים חשוב מאד להיוועץ עם עו"ד בעל ניסיון בתביעות מסוג זה – עו"ג לתעבורה ולהיות מיוצג על ידו בהגשת התביעה.

לתיאום פגישת ייעוץ בנושא תביעות נזקי גוף ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי דין – ניצה כהן בטל. 04-8626010