עו"ד לענייני משמורת

מה חשוב לדעת לגבי עו"ד לענייני משמורת

עו"ד לענייני משמורת  מתמחה בסוגיות המשפטיות הרלוונטיות לאופן קביעת הסדרי המשמרות והראייה לאחר גירושין. חשוב להבין כי אופן קביעת המשמורת נקבע בכל מקרה, על פי הנסיבות הספציפיות ובהתאם לחוק והפסיקה. הפרמטרים המרכזיים בשיקולים המשפטיים הם, גיל הילדים, צרכי הילדים וטובתם, הכנסות ההורים ורמת כישוריהם ההוריים של השניים. כיום, במידה גדולה מהעבר, אבות רבים מבקשים להיות מעורבים, בחיי ילדיהם באופן נרחב גם לאחר הגירושין ורבים מהם, אף מבקשים משמורת מלאה או חלקית על ילדיהם לאחר הגירושין.

קביעת המשמורת

כאשר משמורת ילדים בגירושין מועברת לחזקתה המלאה של האם, האב מחויב לתשלום של מזונות הילדים במלואם. לעומת זאת כאשר נקבעה משמורת משותפת כפי, שההורים חולקים את החזקה על הילדים במשותף, כך גם את, מזונות במשמורת משותפת יש לחלק בהתאם. הפסיקה לגבי משמורת על הילדים השתנתה לאורך השנים, בין היתר בעקבות פעולות משפטיות של עו"ד לענייני משמורת עבור לקוחותיהם לצד השינויים במבנה המשפחה ובמעורבות ההורית בגידול הילדים, בית המשפט העליון קבע לאחרונה הלכה חדשה, שדמי מזונות במשמורת משותפת צריכים להיקבע באופן שוויוני. קביעת המשמורת נעשית באמצעות הסכם גירושין, כאשר הוא נחתם בהסכמה או לחילופין בהחלטת בית המשפט. במידה והתנאים בעינכם מצדיקים משמורת בלעדית, כדאי להיעזר במהלך המשא ומתן להסכם גירושין עם עו"ד למשמורת בלעדית המתמחה בתחום. עו"ד למשמורת בלעדית צריך להצדיק, את הצורך בקביעת הסדר המשמורת בעיקרון של טובת הילד שהוא המרכיב החשוב ביותר בקביעת ההסדר.

מה עם  סופיות הדיון

קביעת הסדרי המשמורת על הילדים, כמו גם קביעת סכום דמי המזונות הם לכאורה מעין החלטה שיפוטית. ניתן היה לחשוב כי לא יהיה אפשר לבצע בהם שינויים עבור משמורת משותפת בגלל העיקרון המשפטי של סופיות הדיון. עיקרון זה קובע כי אין מקום לדון שוב בעתיד, בעניין שכבר התקבלה החלטה שיפוטית לגביו. למרות זאת, מכיוון שהתחום של משמורת על הילדים ודמי מזונות נוגע בטובתם של קטינים, החוק מאפשר בשם טובת הילד, לקיים דיון מחדש של סוגיות אלו, על מנת לשמור על רווחתם של הילדים.

עו"ד לענייני משמורת המתמחה בתחום

אם הנכם מחפשים עו"ד לענייני משמורת המתמחה בתחום או משרד עו"ד משמורת כדאי לכם להכיר את משרד עו"ד ניצה כהן. לקוחות משרד עו"ד משמורת ניצה כהן נהנים מצוות מנוסה של 7 עורכי דין ותיקים בתחומים מגוונים, המטפלים בקשת רחבה של נושאים כולל מומחים בדיני משפחה והסדרי משמורת.