נסע בדרך עירונית פגע בהולכת רגל והביא למותה

נסע בדרך עירונית פגע בהולכת רגל והביא למותה

בשנים האחרונות חלה החמרה בעונשם של נהגים אשר היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות.  מגמת הפסיקה כפי שבאה לידי ביטוי מספר פעמים בבית המשפט העליון היא כי מי שהורשע בעבירה זו דינו מאסר של ממש מאחורי סורג ובריח.

ככלל, בית המשפט יבדוק מהו רף הרשלנות של הנהג הפוגע בהתחשב בנסיבות המקרה ובנסיבותיו האישיות. ככל שרף הרשלנות גבוה יותר כך גם הענישה תהיה בהתאם.

לאחרונה ייצג משרדינו נהג אשר במהלך נסיעה בדרך עירונית פגע בהולכת רגל והביא למותה. מחד, רף רשלנותו של הנהג היה גבוה שכן שדה הראיה בכיוון נסיעתו היה רחב וכן נוסע נוסף שהיה לצידו הבחין בהולכת הרגל ואף הסב את תשומת ליבו לכך. מאידך, הולכת הרגל חצתה את הכביש שלא במעבר חציה ולא במקום מסומן וברור.

לאחר תחילת שמיעת הראיות בתיק , הודה הנהג הפוגע בכתב האישום. לעניין העונש עתרה המדינה לעונש של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח ואילו משרדינו עתר לריצוי העונש בעבודות שירות ולא בדרך של מאסר.

לאחר קבלת חוות דעת הממונה על עבודתו השירות טען משרדינו בשלב הטיעונים לעונש כי יש להקל על הנאשם זאת נוכח עברו התעבורתי הנקי, מצבו האישי וכן העובדה כי הולכת הרגל חצתה את הכביש שלא במעבר חציה. משרדינו הפנה גם את בית המשפט לסקירה הנדסית מטעם המשטרה המצויה בחומר החקירה לפיה הומלץ על גידור של המקום זאת לאור ריבוי הולכי הרגל הנמצאים בקרבת מקום.

בסופו של יום ולאחר שקילת מכלול השיקולים אימץ בית המשפט את עמדתנו לעניין העונש וגזר על הנהג הפוגע 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. בית המשפט נמנע מהטלת עונש של מאסר של ממש זאת לאור נסיבותיו האישיות של הנהג וכן לאור חוות הדעת אליה הפנה משרדינו.