הואשם בחשד לביצוע עבירה של העסקת עובד זר שלא כדין

פלילי: הואשם בחשד לביצוע עבירה של העסקת עובד זר שלא כדין

בחור כבן 32 ממרכז הארץ  נחקר בתחילת שנת 2014 בחשד לביצוע עבירה של העסקת עובד זר השוהה בישראל שלא כדין וכן בעבירה של הסעת עובד זר. הרקע לאירוע זה התרחש כאשר במהלך עבודתו באתר שיפוצים בצפון הארץ ביקש מהנחקר אחד העובדים במקום להסיעו למרכול קרוב, למען הסר ספק יובהר כי החשוד עבד כשכיר באתר הבניה והיה עובד מן המניין. במהלך הנסיעה למרכול, נעצר החשוד ע"י ניידת משטרה ולאחר בירור זהות העובדים התגלה כי הם שוהים בישראל שלא כדין.

בחקירתו, הכחיש החשוד כי ידע שמדובר בעובדים השוהים בישראל שלא כדין וכן טען כי הוא אינו מעסיקם אלא עובד מן המניין, שכיר.  בתום החקירה, שוחרר החשוד בערבות עצמית ונפתח כנגדו תיק פלילי.

בתום התכתבות ממושכת עם משטרת ישראל והיחידה החוקרת, התכתבות שארכה למעלה משנה, הצליח משרדינו לשכנע את הגורמים השונים במשטרה כי החשוד אכן לא ידע שמדובר בעובדים השוהים בישראל שלא כחוק וכי הסעתם למרכול נבעה מטוב לב ומרצון טוב לעזור. בסופו של יום קיבלה משטרת ישראל את עמדתנו והסגרה את התיק הפלילי כנגד החשוד מעילה של "חוסר אשמה". למען הסדר הטוב יודגש כי סגירת תיק פלילי מעילה של חוסר אשמה נמחק לחלוטין מגיליון רישום הפלילי של האדם זאת בניגוד לסגירת תיק מעילה של  חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור.  

לפגישת ייעוץ צור קשר עם משרד עורכת הדין למשפט פלילי בחיפה – ניצה כהן בטל. 04-8626010 | למקרים דחופים: 052-2663844